وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

گشایش سنگنورد نیشابوری بر فراز دیواره نقش رستم شیراز

به نام  خدا   

اولین گشایش دیواره بلند خراسانی ها برفراز دیواره نقش رستم شیراز

 

سفر نامه ما به شیراز به این جارسید که بعد از ورودمان به شیراز و پذیرایی گرم دوستانمان اقایان سهند ابادی و مهدی غفوریان وتدارک و اجرای بی نظیرشان در پیمایش دره رغز.روز بعد از ان به علت اینکه دوستم تصمصم برگشتن داشت و اتوبوسهای مشهد  در بعد از ظهر حرکت میکردن برنامه ان روزمان که حرکت به نقش رستم بود کنسل شد.اما در جایگزین ان با دوستانم از جاهای دیدنی شیراز بازدید داشتیم وبعد به همراه مهدی به باشگاهش رفتیم ودر انتها شب برای استراحت به منزل اقای سهند رفتیم.صبح زود به قرار قبلی زود بلند شدیم تا راهی برنامه شویم.مهدی که در چند روز گذشته تمام وقتش را صرف ما کرده بود و مرا حسابی شرمنده کرده بودقرار بود که ما را تا دروازه قران برساند و به سر کار برگردد اما میگفت این رسم مهمان نوازی نیست و مارا تا نقش رستم که 25 کیلومتر دورتر از شیراز است رساند و در جواب خواسته ما برای باز دید از نقش رستم نیز لبیک گفت.مهدی جان ممنون.خلاصه در بازدی از نقش رستم با دوستی از هلند اشنا شدیم که پس از احوال پرسی و کمی صحبت گفت او نیز در رشته سنگنوردی فعالییت داشته که ما اورا به سنگنوردی دعوت کردیم او خیلی خوشحال شد و علاقه مند بود اما به دلیل اینکه زمان نداشت کلی تشکر کرد و با هم خدا حافظی کردیم.مهدی هم کم کم داشت دیرش می شد او نیز خدا حافظی کرد و برگشت شیراز.سنگنورد نیشابوری و سهند هر کدام با 2کوله پر از لوازم فنی 3 حلقه طناب به سمت مسیرمان راه افتادیم.دیواره نقش رستم دیواره ای با ارتفاع فکر میکنم 200 تا 250 متر که به طول 3 یا 4کیلومتر که از شرق به غرب کشیده شده است و تا کنون تا جایی که من اطلاع دارم2 مسیر با نام های جاوید و ارش بر روی ان گشایش شده بود.ما همچنان در جستجوی مسیرها بودیم به دیدگاه خودم مسیری زیبا (شکافی فراخ که پس از صعودی 50 متری به ان میرسید و بیشترین سایه را در این دیوار به همراه داشت) نظرم را به خود جلب کرد.من که به دنبال چنین موقعیتی بودم به سهند نگاهی کردم و او نیز که در حال تماشای ان بود گفت عالی . وسایلمان را در همانجا پهن کردیم وسایل سنگنوردیمان را بر روی زیر اندازی چیدیم تا شروع کنیم. خدا را شکر این جز معدود برنامه هایی بود که اجرا کرده بودم و لوازم فنیمان  بیشتر از نیازمان داشتیم.خلاصه لوازم مورد نیاز برداشته شد و با یاد خدا اغاز کردیم .طول اول با 2 بلت برای میانی و 2 بلت حلقه دار برای کارگاه به پایان رسید و مقداری دیگر از مسیر که به علت گرمای زیاد و وقت بسیار کم که من داشتم و همچنین مصدومیت دست راست من که در نتیجه جداشدن یک تیکه  از ته دسته رول در هنگام سوراخ کاری وایجاد جراحت بود قادر به ادامه بلت زدن نبودم  فقط پاکسازی شد ومسیرمان را جمع کردیم.و در اخر نیز با صعود مسیر ارشبه طول 50 متر به برنامه 1 و نیم روزمان در نقش رستم پایان دادیم .درپایان این گزارش کمال تشکر را دارم از اقایان مهدی غفوریان و اقای سهند ابادی به دلیل مهمان نوازی بسیار  بسیار خوبشان .امید وارم بتوانم زحمات بیدریغتان را جبران کنم.واین گشایش را از طرف سنگنورد نیشابوری و سهند ابادی تقدیم میکنم به تمام دیواره نوردان عزیز کشورم.انشا...این کار مشترک اغازی باشد برای برنامه ها بهتر وروابطی بیشتر بین تمام سنگنوردان کشور.کروکی مسیر و اطلاعات کامل مسیر را پس از پایان کامل مسیر به تمام دوستان ارئه خواهیم داد.

ممنون از توجه ونظرتان و دعوت دارم از تمام کسانی که این گزارش را میخوانند و تمام سنگنوردان کشور برای صعودهای مشترک.منتظر نظر و دعوت شما همنورد و هم وطن هستیم برای یک کار مشترک در شهرما یا در شهر شما.

قوت علی خدمتک جوارحی

التماس دعا

طاعات و عبادات قبول.مرا در این ماه از دعاهای خیر خود بی بهره نگذارید.اجرای ادامه برنامه های  سنگنوردی ،سنگنورد نیشابوری مستلزم دعایی خیرتان است.انشا... به لطف خدا با همکاری دوستان و داشتن سلامتی کامل سنگنورد نیشابوری و دوباره لطف خدا تمام تلاشم را خواهم کرد تا در ادامه امسال با اجرای برنامه هایم لبخندی از سر شادی بر لبانتان بنشانم. ممنون که که پیگیری میکنید . منتظر انتقادات و نظرات شما هستم ممنونم.گزارش دیواره نقش رستم را به زودی ارائه خواهم داد.منتظر برنامه بعدی به زودی باشید با تشکر از زحمات بیکران مربیان ارجمند شهرستان نیشابور

 سنگنورد نیشابوریAlirostame

دره رغز

به نام خدا 

شیراز -دره رغز    

 

 

با سلام به تمام بازدید کننده گان وبلاگ سنگنورد نیشابوری.برنامه بر این منوال اغاز شد که در تاریخ 6/4/92 در ساعت 12ظهر من(سنگنورد نیشابوری)به همراه دوست عزیزم اقای علی مهاجر نیشابور را به مقصد مشهد ترک کردیم تا خودمان را به ماشین شیراز برسانیم که در ساعت 15از ترمینال مشهد راه می افتاد.با 2ساعت تاخیر و   ساعت ماشین سواری به شیراز رسیدیم در کمر بندی پیاده شدیم و خودمان را به مغازه دوستم در مالیاباد شیراز رساندم که با پذیرای دوستم و عمو  و دوستانش مواجه شدیم که با هماهنگی های  که قبل انجام شده بود توست دوست اقای سهند ابادی و اقای مهدی غفوریان و دوست دیگرشان راهی ترمینال داخل استانی شیراز شدیم تا به داراب بریم.بعد سه ساعت دیگر ماشین سواری در حوالی داراب در ابتدای جاده حسن اباد از ماشین پیاده شدیم.دوست جدیدمان اقای مصطفی صالحی که از بومیان و راهنمایان خوب منطقه هستن به استقبال مان امدند و ما را با یک ماشین پژو به منزل خود بردند .لازم است در اینجا از این دوستان کمال تشکر را داشته باشم.بعد از پذیرای و جمع اوری لوازم در ساعت ۸بعد از ظهر عازم انتهای دره شدیم.ازمیان نارنجستانها و نخلستانها گذشتیم تا به ابتدای دره رسیدیم.هوا تاریک شده بود هدلامپهامونو در اوردیم و بر روی پیشانیمان نصب کردیم وراه را ادامه دادیم تا به یک امامزاده که یک چشمه باابی گوارا بود رسیدیم اب برداشتیم و دوباره ادامه دادیم در ساعت ۱۲ به انتهای دره که چشمه های رغز جوشان بود رسیدیم بعد از صرف شام و برنامه ریزی فردا به خواب رفتیم.منطقه شلوغ بود به همین علت ما کارمان را به عنوان احرین تیم در ساعت ۱۰ صبح  با تجهیزات کامل و واتر پروف کردن لوازممان شروع کردیم.دره ای بسیار زیبا با قرق ابهای بسیار عمیق ودراز مارا محو خود کرده بود.واقعا زیبا و لذت بخش بود .بعد از ۸ساعت اب بازی و سرما خوردن در ساعت۶ بعد از ظهر به انتهای دره رسیدیم علت دیر کردنمان عکاسی و تکرار پرشها بر روی ابشارهای کوتاه بود .هیچ کس اجازه نمیداد که ابشاری از قلم بیفتد.به جرات باید بگم بیشتر ابشارها دو بار شیرجه زده بودیم.جای همه دوستان را خالی کردیم.بعد از خوردن نهار به سمت پایین راهافتادیم تا در ساغت ۸ به روستا رسیدیم و بعد از خوردن شام در ساعت ۱۰ شب راهی شیراز شدیم  و این امدن خود ماجراییست شنیدنی...

هلال احمر استان خراسانم رضوی

به نام خدا   

 

 

 

تشکرسنگنورد نیشابوری از مسئولین هلال احمر استان

به این وسیله تشکر میکنم از اقای مجید زارع و اعضای محترم هلال احمر استان به دلیل پذیرایی گرم وصمیمانه این عزیزان و ممنون به خاطر زحمات بیدریغ تان.خسته نباشید و خدا پشت پناهتان.پیشاپیش ساخت  این اردوگاه اموزشی را به تمام اعضای هلال احمر  تبریک میگویم.سپاس به خاطر این همه زحمت