وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

کلنگ های طلایی 2013 به صاحبان خود رسیدند


کورت دیمبرگر برنده جایزه کلنگ طلایی والتر بوناتی

همانطور که قبلا نامزدهای کلنگ طلایی سال ۲۰۱۳ اعلام شده بودند دیروز پنجم آوریل بعد از بررسی های چند روزه، هیات داوری ۲۱مین دوره جایزه معتبر کلنگ طلایی رای خود را اعلام کرد.

در این دوره که در منطقه کورمایر (Courmayeur) و شامونیکس (Chamonix) در پای کوهستان مون بلان در فرانسه برگزار شد تعداد شش صعود نامزد دریافت جایزه کلنگ طلایی معرفی شده بودند که هیات داوری تصمیم گرفت به هر شش نامزد یک کلنگ طلایی اعطا کند. این نامزدها از کشورهای فرانسه، بریتانیا، روسیه، آمریکا و ژاپن بودند.

همچنین در ۲۱مین دوره مراسم کلنگ طلایی، پنجمین "جایزه موفقیت کلنگ طلایی تمام دوران" یا همان "جایزه کلنگ طلایی والتر بوناتی" به کورت دیمبرگر (Kurt Diemberger)، کوه نورد اتریشی رسید. کورت بعد از کوه نوردانی چون والتر بوناتی، رینهولد مسنر، داگ اسکات و رابرت پاراگوت، پنجمین کوه نوردی ست که به این افتخار دست پیدا می کند.

لازم به ذکر است که اعضای هیات داوری این دوره استفان ونبلز (Stephen Venables) پنجاه و هشت ساله از بریتانیا به عنوان رئیس هیات داوری و گرلیند کالتنبرونر (Gerlinde Kaltenbrunner) چهل و یک ساله از اتریش، سیلوو کارو (Silvo Karo) پنجاه و دو ساله از اسلوونیا و کاتسوتاکا یوکویاما (Katsutaka “Jumbo” Yokoyama) سی یک ساله از ژاپن بودند که طبق گزارش سایت Russian Climb سیلوو کارو و گرلیند کالتنبرونر در مراسم حضور نداشتند.

منابع: http://www.pioletsdor.com/
http://www.russianclimb.com/piolet2013.html

نگاهی به نامزدهای ۲۱مین دوره مراسم کلنگ طلایی در سال ۲۰۱۳http://altaysulduz.blogfa.com/post/457

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد