وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

مسیر جدید در "شاخ اژدها"

View on Nenek Simukut (Dragons Horns) and Mukut village below. The South tower offers routes up to 300m of height.
"شاخ های اژدها" واقع در مالزی 

حدود دو ماه پیش در ماه آوریل امسال پنج دیواره نورد با ملیت های متفاوت به نام های استفانی بودت (Stephanie Bodet) از فرانسه، یانگ لیو (Yong Liu) از چین، آرناد پتی (Arnaud Petit) از فرانسه، دیوید کاشلیکووسکی (David Kaszlikowski) از لهستان و تام خیرودین هاجا (Tam Khairudin Haja) موفق شدند اولین صعود بر روی مسیر Damai Sentosa را با درجه سختی 6c+, 6b+ oblig به طول ۲۸۰ متر در منطقه ای معروف به "شاخ اژدها" به نام خود ثبت کنند.

شاخ اژدها یا بهتره بگیم شاخ های اژدها (Dragon's Horns) متشکل از دو برج بوده و در جزیره تیومان در مالزی واقع شده است. مسیر جدیدی که در این منطقه گشایش شده Damai Sentosa نام گذاری شده و بر روی رخ جنوب غربی برج جنوبی واقع شده است.


کاشلیکووسکی و خیرودین در قله

 این تیم قدرتمند ابتدا با باز کردن مسیری جدید از درون جنگل های متراکم، خود را به پای برج جنوبی رساندند و سپس با انتخاب یک مسیر ۲۸۰ متری که در نزدیکی مسیر باتو ناگا (Batu Naga) قرار داشت به هدف خود نزدیک شدند. آنها با گذر از مسیرهایی با ترکیبی از تخته سنگ های لیز و دیواره های عمودی با درجه سختی 6c+ بعلاوه یک کارگاه با درجه سختی 8a توانستند مسیر خود را تاپ کنند. مسیر Damai Sentosa به معنی "به نام صلح" بوده و در یک شرایط جوی نامساعد و ناپایدار گشایش یافته است. طوفان های استوایی چندین بار باعث بازگشت و عقب نشینی این تیم از روی دیواره شد و بلاخره کاشلیکووسکی و خیرودین در ۴ می موفق شدند به قله برسند. لازم به ذکر است مسیر باتو ناگا نیز در سال ۲۰۱۱ توسط دو دیواره نورد به نام های سیدار رایت و لوکو ریورا (Cedar Wright, Lucho Rivera) گشایش یافته است.

 اما دیوید کاشلیکووسکی دیواره نورد لهستانی قبلا دو مسیر دیگر به نام های Polish Princess در سال ۲۰۱۱ و Sam  Sam در سال ۲۰۱۰ را بر روی شاخ اژدها گشایش کرده بود. دیوید می گوید که جزیره تیومان در حال تبدیل شدن به یک منطقه دیواره نوردی دائمی ست. او می گوید این منطقه نه تنها دیواره های بلند گرانتی را به سنگ نوردان ارائه می کند بلکه شاید تنها مکانی در دنیا باشد که همزمان جزایر مرجانی زیبا و دیواره های ۳۰۰ متری گرانیتی را به دیواره نوردان عرضه می کند. اینجا منطقه ای ست با جنگل های خشن که ارزش گذر از آن را داره، "دنیای گمشده" با گیاهان بومی و حیوانات سمی است.

مسیرهای گشایش شده بر روی برج جنوبی عبارت اند از:

  • Beckwith – Traver
  • Batu Naga
  • Damai Sentosa 
  • Waking Dream
  • Muka
  • Polish Princess
  • Sam Sam

تنها مسیر گشایش شده بر روی برج شمالی نیز عبارت است از:

  • Tanoshi Buttress

 

منبع: http://www.planetmountain.com/english/News/shownews1.lasso?l=2&keyid=40983#

 

گرفته شده از کلوپ کوهنوردان سولدوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد