وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

وبلاگ شخصی علی رستمی:دیواره نوردی دنیای ازاد من

این وبلاگ متعلق به تمام عاشقان کوهستان می باشد

ثبت دو صعود نو بر روی دیواره های صعود نشده دره خان


دره خان 

 کوه نوردان به دنبال صعود های مسیر ها و قلل دست نخورده در دره خان هستند و امروز خبر می رسد که سه کوه نورد بلغارستانی موفق شدند دو مسیر نو را برای اولین بار در دره خان واقع در قره قروم پاکستان صعود کنند.

نیکولای پتکوف (Nikolay Petkov)، دویچین بویانوف (Doychin Boyanov) و میهاییل میهاییلوف (Mihail Mihaylov) هر سه از بلغارستان موفق به صعود مسیر واسیل لوسکی پیک (Vasil Levski peak) به ارتفاع ۵۷۳۳ متر و دیواره برج خاکستری (Grey Tower) به ارتفاع ۵۴۳۴ متر شدند.

صعود اول از تاریخ ۱۳ تا ۱۴ آگوست و صعود دوم از تاریخ ۱۹ تا ۲۰ آگوست انجام شده است. این دیواره نوردان برای اندازه گیری ارتفاع این مسیر های نو از Garmin GPS استفاده کرده اند. همچین لازم به ذکر است که درجه سختی مسیر اول که از جبهه غربی صعود شده M6, AI4, 6a بوده و ارتفاع دیواره ۶۵۰ متر می باشد. و مسیر دوم بر روی برج خاکستری که از گرده غربی صعود شده دارای درجه سختی AI3 (تا گردنه), 6b و عمدتا 5c می باشد که ارتفاع این دیواره نیز ۶۰۰ متر بوده است.


مسیر Levski peak با ۱۴ کارگاه و با طناب ۵۰ متری دوبل و برقراری چادر زیر دیواره (در یک حلقه یخی بین peak Sofia و Singu Chatpa (برج بزرگ) و Levski و برج Rila) صعود شد و مسیر Grey Tower با نصب ۱۳ کارگاه و با برقراری چادر بر روی گردنه بین Meligo Peak و Grey Tower صعود گردید.

منبع: http://www.explorersweb.com/everest_k2/news.php?id=21022

گرفته شده از کلوپ کوهنوردان سولدوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد